بورس پرس
1400/10/25
15:00
سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی بانک بورسی در پروژه خط لوله انتقال سوخت تابش

مدیرعامل بانک ملت از سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی در پروژه خط لوله انتقال سوخت تابش و طی مراحل تنظیم قرارداد همکاری با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع سوخت در جایگاه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا دولت‌آبادی در مراسم امضای قرارداد تامین مالی خطوط لوله انتقال فرآورده نفتی تابش گفت: نقش صنعت نفت در اقتصاد بسیار کلیدی است و به همین دلیل ضرورت دارد بانک ها توجه خاصی به این صنعت داشته باشد. بانک ملت بیشترین سهم را در سرمایه‌گذاری ابر پروژه‌های صنعت نفت داشته و تامین مالی ده ها پروژه از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تامین مالی ۱.۴ میلیارد یورویی را انجام داده است.


وی افزود: نقش بانک ملت در تامین مالی پروژه‌های پالایشگاه های شازند، تهران، بندرعباس، تبریز، آبادان و لاوان نیز قابل توجه است. مراودات مالی این بانک با شرکت پالایش و پخش فرآورده نفتی برقرار است و تاکنون ۱۸ میلیارد یورو در این صنعت سرمایه‌گذاری شده است.


این مقام مسئول ادامه داد: در پروژه خط لوله انتقال سوخت تابش نیز ۳۰۰ میلیون یورو معادل ۹ هزار میلیارد تومان توسط بانک ملت سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد. بعد از انعقاد قرارداد به سرعت وارد مرحله اجرایی خواهیم شد.



دولت آبادی از طی مراحل تنظیم قرارداد همکاری با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه توزیع سوخت در جایگاه‌ها خبر داد و گفت: بانک ملت آمادگی دارد همکاری‌ها با وزارت نفت را در ابعاد وسیعتر گسترش دهد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0