بورس۲۴
1401/05/22
13:17
بازگشت امید به بورس؛ رشد ۴۵ درصدی ارزش معاملات و ورود پول جدید

ارزش معاملات خرد امروز با رشد حدود ۴۵ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به حدود ۲,۹ همت رسید. پرمعامله ترین گروه های بازار به ترتیب بانک ها و موسسات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات و فرآورده های نفتی بودند.

بازگشت امید به بورس؛ رشد 45 درصدی ارزش معاملات و ورود پول جدید

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد امروز با رشد حدود ۴۵ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به حدود ۲,۹ همت رسید. پرمعامله ترین گروه های بازار به ترتیب بانک ها و موسسات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات و فرآورده های نفتی بودند.


گروه های خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات، فلزات اساسی، شرکت های چند رشته ای صنعتی، حمل و نقل، سرمایه گذاری ها و هتل و رستوران با بیشترین ورود نقدینگی حقیقی (خروج حقوقی) و گروه های محصولات شیمیایی، زراعت و خدمات وابسته، ساخت محصولات فلزی، بیمه و صندوق بازنشستگی، فرآورده های نفتی، کاشی و سرامیک و رایانه و فعالیت های وابسته با بیشترین ورود پول حقوقی (خروج حقیقی) همراه شدند.


حقیقی ها حدود ۱۷۵ میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق کردند.


نمادهای وبملت، فولاد، شستا، خودرو، سمگا، خساپا، وخارزم، خبهمن، فزر و جم عمده ترین خریدهای حقیقی از حقوقی بودند. حقوقی ها نیز تا توانستند نوری، وسالت، فجام، بوعلی، بپاس، وپاسار، شبندر، میدکو، ومعادن و شیران را از حقیقی ها خریداری کردند.


برآیند داد و ستدهای روز جاری به رشد ۱۸ هزار و ۶۳۵ واحدی شاخص کل و دستیابی آن به ارتفاع یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد منتهی شد که در این صعود نمادهای فولاد، شستا، فملی، وبملت، خودرو، وپارس و حکشتی بیشترین نقش آفرینی را داشتند.


شاخص هموزن هم با افزایش ۶ هزار و ۲۸۲ واحد خود را تا ارتفاع ۳۹۵ هزار واحد بالا کشید. شاخص فرابورس نیز حدود ۱۱۴ واحد رشد کرد.


بهای دلار به زیر ۳۱ هزار تومان افت کرد و به محدوده ۳۰ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

انتهای خبر

0
0