رمزارز نیوز
1400/10/29
16:31
بازی متاورسی مایکروسافت چیست؟

ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، خبر خرید اکتیویژن بلیزارد را اعلام کرد. او معتقد است که این بازی نقشی کلیدی در توسعه… مطالعه مطلب ...

ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، خبر خرید اکتیویژن بلیزارد را اعلام کرد. او معتقد است که این بازی نقشی کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس ایفا خواهد کرد.


مجموعه مایکروسافت کراپ بازی Activision Blizzard Inc را با مبلغ ۶۹ میلیارد دلار به عنوان بخشی از اقدام خود جهت توسعه خدمات در دنیای متاورس خریداری می‌کند.


اکتیویژن بلیزارد منبعی از فرنچایزهای نمادین (قابلیت‌ها و امتیازات برتر) بازی‌هایی همچون Call of Duty ،Overwatch ،Candy Crush ،World of Warcraft و Tony Hawk’s Pro-Skater است.


طبق اعلامیه مایکروسافت، این شرکت پلتفرم Activision Blizzard را با قیمت ۹۵.۰۰ دلار به ازای هر سهم و با ارزش کلی ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این قرارداد در سال مالی ۲۰۲۳ نهایی می‌شود و مایکروسافت به سومین شرکت بزرگ بازی از نظر درآمدزایی پس از Tencent و Playstation (سونی) تبدیل می‌شود. مایکروسافت تصریح کرد که خدمات این پلتفرم در موبایل، رایانه شخصی، کنسول و بازی‌های ابری پشتیبانی خواهد شد. ساتیا نادلا، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره مایکروسافت گفت:


بازی‌ها پویاترین و هیجان‌انگیزترین مقوله سرگرمی در تمامی پلتفرم‌های امروزی هستند و نقشی کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهند داشت.


بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، تا زمان بسته شدن قرارداد در راس کار باقی خواهد ماند و سپس مدیریت پلتفرم به فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، واگذار خواهد شد.


اسپنسر در یک پست وبلاگی تاکید کرد که این شرکت در تلاش است تا تعداد بیشتری از بازی‌های ابری را در دسترس کاربران قرار دهد. او پیرامون سیاست شرکت نسبت به دنیای متاورس و توکن‌های NFT اظهار نظری نکرد. این موضوع انتقادات و واکنش‌های شدید کاربران را در پی داشت.


اسپنسر در این پست وبلاگی نوشت:


فرانچایزهای فوق‌العاده Activision Blizzard به برنامه‌های ما برای توسعه بازی‌های ابری سرعت می‌بخشد. همچنین افراد بیشتری از سراسر جهان می‌توانند با استفاده از تلفن‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌ها در انجمن Xbox شرکت کنند.


او در ادامه بازخوردهای مثبت و منفی کارمندان اکتیویژن بلیزارد را منتشر کرد.


نادلا برای اولین بار در ماه نوامبر از برنامه‌های متاورس مایکروسافت رونمایی کرد. اولین گام‌های این شرکت ارتقا سرویس Teams و محصولی به نام Dynamics ۳۶۵ Connected Spaces بود. نادلا همچنین در آن زمان اظهار داشت که مایکروسافت ویژگی‌های Metaverse را با کنسول‌های بازی ایکس‌باکس ادغام خواهد کرد.


هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت برای بازی‌های ایکس‌باکس از ویژگی‌های توکن‌های NFT استفاده خواهد کرد یا خیر. اسپنسر در نوامبر اعلام کرد که توکن‌های NFT ویژگی‌های استثمارگری دارند و ابزاری برای سرگرمی نیستند. او خاطرنشان کرد که اگر فروشگاه ایکس‌باکس از NFT‌ها پشتیبانی کند، هرگونه رفتار یا محتوای مخربی را از بین خواهد رفت.


بدین ترتیب مایکروسافت یک شرکت بازی بزرگ دیگر را تصاحب می‌کند تا رویکرد انحصارطلبانه این شرکت همچنان ادامه داشته باشد. در طرف مقابل شرکت سونی نیز در تلاش است جنگ بین کنسول‌ها را ادامه دهد.


وال استریت ژورنال هفته گذشته گزارش داد که ۱۰۰ کارمند از تیم واقعیت افزوده مایکروسافت طی سال گذشته این شرکت را ترک کرده‌اند و به رقیب مایکروسافت، یعنی متاورس متا (فیس بوک) پیوسته‌اند.


انتهای خبر

0
0