کانال تحلیلی پارسیس
1400/09/09
07:45
✅قیمت #نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت که این افزایش ناشی از عدم قطعیت در مورد شدت نوع #ویروس Omicron و پیش بینی تولیدکنندگان بزرگ برای توقف برنامه‌...

✅قیمت #نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت که این افزایش ناشی از عدم قطعیت در مورد شدت نوع #ویروس Omicron و پیش بینی تولیدکنندگان بزرگ برای توقف برنامه‌های افزایش عرضه نفت خام در ژانویه بود.



🔆قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۹۹ سنت یا ۱.۴ درصد افزایش به ۷۰.۹۴ دلار در هر بشکه و روز دوشنبه ۲.۶ درصد افزایش یافت.



بهای معاملات آتی نفت #برنت پس از افزایش یک درصدی در روز دوشنبه، با ۸۲ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش به ۷۴.۲۶ دلار در هر بشکه رسید.



❗️قیمت نفت در روز جمعه همراه با سایر بازارها به دلیل ترس از اینکه Omicron باعث قرنطینه های جدید و کاهش رشد جهانی شود، حدود ۱۲ درصد سقوط کرد.



‼️سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت که Omicron خطر بسیار بالایی برای افزایش عفونت دارد و چندین کشور محدودیت سفر را تشدید کردند. هنوز مشخص نیست که نوع جدید چقدر شدید است و آیا می تواند در برابر واکسن های موجود مقاومت کند یا خیر.



✔️با چشم‌انداز تقاضا ، انتظار می رود که نشست #اوپک پلاس، که قرار است در ۲ دسامبر برگزار شود، برنامه‌ها را برای اضافه کردن ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه را به حالت تعلیق درآورند.



پس از آزادسازی ذخایر اضطراری نفت خام توسط ایالات متحده و سایر کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت در هفته گذشته، فشارها در اوپک پلاس برای بازنگری در برنامه عرضه خود برای رسیدگی به افزایش قیمت ها افزایش یافته بود.



ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA در این باره گفت: «به دنبال انتشار ذخایر استراتژیک جهانی و اعلام ده‌ها کشور که سفر به آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه را محدود کرده‌اند، اوپک و متحدانش به راحتی می‌توانند توقف تولید یا حتی کاهش جزئی تولید را توجیه کنند.»



🔆همچنین چشم انداز از سرگیری صادرات نفت از #ایران پس از اظهارنظرهای خوش بینانه دیپلمات ها هنگام از سرگیری مذاکرات بین قدرت های جهانی و ایران در روز دوشنبه در مورد احیای توافق هسته ای، بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.



اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

انتهای خبر

0
0