سنا
1400/06/31
13:42
"فلزات اساسی" در صدر نشست

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، سی و یکم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۴ هزار و ۸۳۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۲۳ واحد کاهش، رقم ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۴۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۱ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۳۲ هزار و ۲۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۵۷ هزار و ۳۳۰ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه فلزات اساسی با ۸۴۶ هزار و ۶۳۵ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۰۳ هزار و ۶۷۲ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۵۵ هزار و ۶۷۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۳۳ هزار و ۶۱۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۵۷ هزار و ۲۹۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت پالایش نفت اصفهان با ۶۸۱ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۶۳۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ۴۲۳ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۰۱ واحد و شرکت پالایش نفت تبریز با ۲۸۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت پتروشیمی پارس با ۵۲۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۳۸۹ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۳۸۵ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۳۱۳ واحد و گروه مپنا با ۳۰۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


انتهای خبر

0
0