بولتن اقتصادی
1400/07/03
13:38
خروج ملاکان از تهران 🔹تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در شهریور وقوع همزمان دو اتفاق به وقوع همزمان رشد تعداد فایل‌ها و قیمت‌های پیشنهادی فروش منجر شده...

خروج ملاکان از تهران



🔹تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در شهریور وقوع همزمان دو اتفاق به وقوع همزمان رشد تعداد فایل‌ها و قیمت‌های پیشنهادی فروش منجر شده است. اتفاق نخست سفر ملاکان پایتخت به ویژه در نیمه شمالی شهر به شهر‌های شمالی یا سایر شهر‌های مناسب سرمایه‌گذاری در کشور بود.


🔹گروهی از مالکان چندخانه‌ای تهران که در دسته سرمایه‌گذاران ملکی به شمار می‌آیند و عمدتا در نیمه شمالی شهر خرید‌های سرمایه‌ای انجام داده‌اند، در شهریور تصمیم به فروش آپارتمان‌های خود گرفتند تا دارایی خود را در شهر‌های شمالی یا برخی دیگر از شهر‌های کشور که به زعم آن‌ها مناسب سرمایه‌گذاری ملکی است، منتقل کنند.


🔹 این تبدیل دارایی ملکی و نقل مکان سرمایه‌گذاران بازار مسکن نشات گرفته از برداشت آن‌ها از احتمال افزایش قیمت مسکن در سایر شهر‌ها بوده است.


🔹برداشت برخی ملاکان پایتخت این است که قیمت مسکن در تهران در قله ایستاده و تغییرات آن در ماه‌های آتی، حتی اگر افزایشی باشد قطعا جزئی است.


🔹اما چون در سایر شهر‌ها سرعت رشد قیمت مسکن به مراتب کمتر از تهران بوده، می‌توان به کسب سود از ملاکی در این شهر‌ها امید بیشتری داشت و به همین خاطر تصمیم به تبدیل دارایی ملکی خود گرفتند؛ بنابراین افزایش فایل‌های فروش مسکن در شهریور از این محل قابل توضیح است./دنیای اقتصاد

انتهای خبر

0
0