سنا
1401/03/16
13:25
پیشتازی «خودرو» در معاملات بورس تهران

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۰ هزار و ۹۷۶ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بر پایه معاملات امروز دوشنبه، ۱۶ خرداد ماه، شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۶۵۰ واحد کاهش به رقم ۴۲۰ هزار و ۶ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۷ هزار و ۶۴۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید.


همچنین، امروز، بیش از ۷ میلیارد و ۹۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۲۶ هزار و ۵۱۹ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۶ هزار و ۲۷۲ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۰ هزار و ۹۷۶ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۴۴ هزار و ۶۶۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۹ هزار و ۷۴۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۲ هزار و ۴۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۴ هزار و ۵۲۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با یک هزار و ۳۱۲ واحد، شرکت مبین انرزی خلیج فارس با ۶۶۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۲۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری البرز با ۴۸.۷ واحد و شرکت نورد و قطعات فولادی با ۳۵.۶۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۴۷۱ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۴۳۶ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۲۲۷ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۱۵۱ واحد و شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۱۴۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۶ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۶۵.۸ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت زغال سنگ پرورده طبس با ۱.۳۷ واحد، شرکت کشت و دام قیام اصفهان با ۱.۲۷ واحد، شرکت کشتیرانی دریای خزر با ۱.۰۲ واحد، شرکت ریل سیر کوثر با ۰.۸۸ واحد و شرکت دامداری تلیسه نمونه با ۰.۵۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۸۵.۵ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۲ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۲۶ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۲ واحد و صنعتی مینو با ۱۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0