فرارسانه
1402/02/09
16:56
📅 تداوم رونق معاملات در بازارهای سهام فرابورس ( 9اردیبهشت ماه 1402) 💢 آیفکس وارد کانال 30 هزار واحدی شد 📍داد و ستدها در بازارهای فرابورس طی معامل...

📅 تداوم رونق معاملات در بازارهای سهام فرابورس ( ۹اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)



💢 آیفکس وارد کانال ۳۰ هزار واحدی شد



📍داد و ستدها در بازارهای فرابورس طی معاملات روز جاری و در ادامه روند مثبت هفته گذشته، صعودی بود که منجر به رشد قیمت ها و افزایش شاخص کل فرابورس شد.



☸️ به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز جاری، شنبه ۹اردیبهشت ماه، در بازارهای فرابورس بیش از ۱۱ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان در ۵۹۸ هزار نوبت داد و ستد شد.



☸️ بررسی ارزش معاملات به تفکیک ابزارها نشان می‌دهد امروز بیش از ۸ میلیارد برگه سهم به ارزش بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خرید و فروش شد.


همچنین بیش از ۲.۵ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.



☸️در سایر ابزارها نیز داد و ستد ۹میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش بیشتر از ۸۰۴ میلیارد تومان به ثبت رسید. همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی هم ۳۵۲ میلیون اوراق به ارزش بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان جا به جا شد.




☸️در بازار امروز نمادهای کگهر، آریا، هرمز، زاگرس، شگویا، فغدیر و صبا با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس، رشد۶۲۷ واحدی معادل ۲.۱۱ درصدی این متغیر را رقم زدند. به این ترتیب امروز آیفکس توانست با عبور موفقیت آمیز از کانال ۲۹ هزار واحدی، سطح جدیدی را تجربه کند و در عدد ۳۰ هزار و ۳۷۰ قرار بگیرد.



همچنین شاخص قیمت امروز ۱۵۹ واحد بالا رفت و شاخص کل هم وزن هم با صعودی دو هزار و ۱۹۶ واحدی همراه شد.



صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای خکرمان، چخزر، کشرق، ثپردیس، وآوا، فزر و فغدیر بود. در مقابل نمادهای سبزوا، بزاگرس، قچار، توریل، کاسپین، انتخاب و زفکا بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای کرمان، قچار، گدنا، خاور، فرابورس، کوثر و سبزوا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.



#گزارش_روزانه


#فرابورس_ایران



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0