آکادمی هلاکوئی
1400/10/16
09:30
آوه استخر مجاز Aave Arc را با ۳۰ موسسه راه اندازی می کند

پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز آوه(Aave) سرویس وام‌دهی و نقدینگی…

پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز آوه(Aave) سرویس وام‌دهی و نقدینگی مجاز Aave Arc را راه‌اندازی کرده است تا به موسسات کمک کند در تامین مالی غیرمتمرکز مطابق با مقررات مشارکت کنند.


برخلاف همتایان زنجیره‌ای بدون مجوز خود در پلتفرم، Aave Arc یک استخر نقدینگی مجاز است که به‌طور خاص برای موسسات طراحی شده است تا انطباق با مقررات را در فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) حفظ کنند.


اولین مورد از ۳۰ نهادی که برای لیست سفید برای Aave Arc صف آرایی کردند، Fireblocks، متولی دارایی دیجیتال نهادی بود. این شرکت در اطلاعیه ۵ ژانویه(۱۵ دی) توضیح داد که این استخر “موسسات در لیست سفید را قادر می‌سازد تا به‌عنوان تامین‌کننده نقدینگی و وام‌گیرنده به‌طور امن در دیفای شرکت کنند.”


کاربران Aave Arc باید رویه‌های دقت لازم مانند شناخت مشتری/ضد پولشویی (KYC/AML) را برای دسترسی انجام دهند.


11111122 300x189 - آوه استخر مجاز Aave Arc را با 30 موسسه راه اندازی می کند

Fireblocks همچنین به عنوان یک عامل لیست سفید برای Aave Arc عمل می کند و اطمینان می دهد که سایر موسساتی که مایل به پیوستن به مجموعه مجوز هستند، الزامات KYC/AML را انجام می دهند. Aave نمی تواند خود این وظیفه را انجام دهد زیرا یک نهاد نظارتی مانند بانک یا سایر موسسات مالی سنتی نیست.


Fireblocks به عنوان نماینده لیست سفید، قبلا “۳۰ موسسه مالی دارای مجوز را برای مشارکت در Aave Arc به عنوان تامین کنندگان، وام گیرندگان و انحلال دهندگان تایید کرده است.”


در میان برخی از نهادهای موجود در لیست سفید می‌توان به Anubi Capital، Canvas Digital، CoinShares، GSR و Crypto yield Agregator Celsius اشاره کرد.


استخر نقدینگی مجاز جدید Aave قصد دارد موسسات بیشتری را به فضای رو به رشد دیفای که دارای ۱۳۳ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL) در زمان نگارش این مقاله است، برساند. بر اساس DappRadar، این ارزش کل قبل شده از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱(۲۰ دی ۱۳۹۹)مقدار ۴.۵ برابر شده است.


در حالی که موسسات خرید ارزهای دیجیتال را در بخش‌های قابل توجهی در سال ۲۰۲۱ آغاز کردند، اکثر آنها به دلیل موانع انطباق و عدم قطعیت نظارتی در مورد فعالیت در دیفای تردید داشتند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph




انتهای خبر

0
0