فرارسانه
1401/05/31
15:52
📆مردادماه فرابورس با معاملاتی متعادل و مثبت به پایان رسید (دوشنبه 31 مردادماه) ✅ رشد حجم و ارزش معاملات سهام 📌 بازارهای فرابورس طی روز جاری بعد ا...

📆 مردادماه فرابورس با معاملاتی متعادل و مثبت به پایان رسید (دوشنبه ۳۱ مردادماه)



✅ رشد حجم و ارزش معاملات سهام



📌 بازارهای فرابورس طی روز جاری بعد از دو روز کاهش قیمت و فشار فروش، با تحریک تقاضا و بهبود معاملات سهام مواجه شدند که رشد حجم و ارزش معاملات سهام را به دنبال داشت.



⭕️ به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران ، طی دادوستدهای آخرین روز مردادماه حجم و ارزش معاملات سهام فرابورس در بازاری متعادل بالا رفت. به‌این‌ترتیب امروز بیش از ۲.۱ میلیارد برگه سهم به ارزش نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در ۱۵۷ هزار نوبت دادوستد شد که ۱۱ درصد رشد در حجم و ۳۷ درصد در ارزش را شاهد بودیم.



در بازارهای امروز فرابورس آیفکس تحت تاثیر معاملات مثبت نمادهای زاگرس، فرابورس، کوثر و فزر ۳۰ واحد بالا رفت و در سطح ۱۸ هزار و ۹۹۰ پرونده دومین ماه تابستانی خود را بست.


این در حالی بود که امروز نمادهای کگهر، آریا و شاوان بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند و مانع رشد بیشتر آن شدند.



صدرنشینیان بازار امروز هم با بیشترین رشد قیمت نمادهای فرابورس، ثرود، وگستر، زدشت، زماهان، سبزوا و تلیسه بودند و در مقابل نمادهای مفاخر، ساینا، پارتا، وآوا، غفارس، چخزر و داوه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.



نمادهای دی، زکشت، کرمان، فزر، آریا، تلیسه و گدنا هم در جدول پر تراکنش‌ها قرار گرفتند.


گفتنی است امروز طبق روال دوشنبه‌های هر هفته شاهد معاملات بانک مرکزی در بازار باز بودیم. به‌این‌ترتیب که ۱.۵ میلیارد اوراق به ارزش بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی دست‌به‌دست شد. همچنین بیش از ۱۰ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش ۹۷۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.


درنهایت نیز طی روز جاری ۴.۶ میلیارد انواع دارایی مالی به ارزش بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد تومان در ۱۸۱ هزار نوبت معاملاتی در بازارهای فرابورس مورد دادوستد قرار گرفت.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار


#آمار_معاملات



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0