فارس نیوز
1402/02/23
13:03
کاهش ۶۳ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از رشدهای چشمگیر بورس تهران در هفته گذشته، امروز هم شاخص کل در یک روند ریزشی قرار گرفت بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۶ واحد رسید.


همچنین شاخص هموزن با کاهش ۲۹ هزار و ۹۰۰ واحد به رقم ۷۳۴ هزار و ۸۵۲ واحد رسید.ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از ۸ میلیون و ۳۸۳ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۱۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۷۸۹ هزار معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۲.۸ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۳.۹ درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۲.۶ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۳ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۲.۴ درصد افت کرد.


نمادهایی که در روزهای گذشته شاخص‌ساز بودند امروز بیشترین اثر کاهشی را از خود به جای گذاشتند که شامل فولاد مبارکه، ملی‌مس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، شستا، مپنا، ایران‌خودرو و بانک پاسارگاد بوده‌اند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۹۶۴ واحد کاهش به رقم ۲۷ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس به ۸۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌‌‌گران امروز بیش از ۵.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۳۱ هزار معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نمادهای مالی سپهر صادرات، آریاساسول، ایران‌خودرو دیزل، پتروشیمی زاگرس، جهان‌فولاد سیرجان، فولاد غدیر ایرانیان و صبا تامین به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.



نقشه معاملات امروز بورس تهران


به گزارش فارس،‌برخی کارشناسان معتقدند رشدهای تند و تیز بورس در هفته‌های گذشته همخوانی با واقعیت اقتصاد نداشته و باید تعدیل شود از طرفی رفتار هیجانی هم در بازار موثر است و بارها تذکر داده‌ایم که ذات بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و سرمایه‌‌گذاری در این بازار یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به شمار می‌رود که نباید با نوسانات مقطعی مورد خدشه قرار گیرد بلکه سرمایه‌گذاران باید دید بلندمدت حداقل سه ساله داشته باشند.


به گفته کارشناسان،‌بازدهی بازار سرمایه در بلندمدت نسبت به سایر بازارها بیشتر بوده است.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0