رمزارز نیوز
1400/10/30
11:18
بیت کوین ناجی رستوران برادران همام!

«علی همام» از مالکان این رستوران تاهینی کانادا می‌گوید: ما بخشی از سرمایه در گردش را برای حدود سه تا شش ماه به صورت نقد نگه… مطالعه مطلب ...

«علی همام» از مالکان این رستوران تاهینی کانادا می‌گوید:


ما بخشی از سرمایه در گردش را برای حدود سه تا شش ماه به صورت نقد نگه می‌داریم و سپس آن را به بیت‌کوین تبدیل می‌کنیم.


رستوران زنجیره‌ای تاهینی، بیش از یک سال است که سرمایه‌های نقدی (فیات) خود را به بیت کوین تبدیل می‌کند. حال مالک این رستوران اعلام کرده‌اند که این تصمیم سبب نجات کسب‌وکار در دوره کرونا شده است.


بر اساس گزارش خبرگزاری کانادایی تورنتو استار، صاحبان رستوران Tahini، علی، عمر و احمد، در آگوست ۲۰۲۰ تصمیم گرفتند پس‌انداز شرکت را به BTC تبدیل کنند. آن‌ها معتقد بودند بیت کوین جایگزین مناسبی برای ذخیره‌سازی پول نقد است. در آن بازه زمانی قیمت بیت کوین حدود ۱۲۰۰۰ دلار بود.


همام گفت:


ما در آگوست ۲۰۲۰ ترازنامه شرکت را بر اساس بیت کوین تدوین کردیم و از آن زمان تا امروز سرمایه ما بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. ما می‌خواستیم به وسیله بیت کوین از کسب‌وکارمان در برابر تورم محافظت کنیم. بیت کوین به خوبی این وظیفه را انجام داد.


قیمت بیت کوین در ماه نوامبر به بالاترین حد خود، یعنی بیش از ۶۷۰۰۰ دلار، رسید و در زمان انتشار این خبر به ۴۱۷۲۹ دلار کاهش یافته است. سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو به مدیران این رستوران اجازه داده تا تعداد شعب خود را چند برابر کنند. این در حالی است که بسیاری از کسب‌وکارهای مشابه در این دوره مجبور به اعلان ورشکستی شدند. همام گفت:


ما یک سرمایه در گردش را برای حدود سه تا شش ماه به صورت نقد نگه می‌داریم و سپس آن را به بیت کوین تبدیل می‌کنیم. بنابراین، مجبور نیستیم برای مخارج روزانه و توسعه‌های کوچک بیت‌کوین بفروشیم.


رستوران‌های Tahini هنوز پذیرش بیت کوین را آغاز نکرده‌‌اند اما بسترهایی را برای خرید این ارز دیجیتال در رستوران ایجاد کرده‌اند. همام در بخشی از صحبت‌هایش اعلام کرد که اگر مشکل خاصی رخ ندهد، این رستوران به پیروی از این الگوی سرمایه‌گذاری ادامه خواهد داد.


رستوران‌هایی مانند Tahini هنوز تحت نظارت نهادهای قانونی کانادا جهت بررسی ذخایر رمزنگاری شده قرار نگرفته‌اند. با این وجود در برخی از ایالت‌ها قوانین سفت و سختی برای صرافی‌ها ایجاد شده است.


کمیسیون اوراق بهادار ایالت انتاریو کانادا فعالیت صرافی‌های مختلفی از جمله بایننس، OKEx ،Bybit ،KuCoin و Polo Digital Assets را محدود کرده است. در ۱۴ ژانویه، صرافی Bitfinex اعلام کرد که حساب‌های مشتریان مستقر در انتاریو که خالی از موجودی است، به زودی بسته خواهد شد.


انتهای خبر

0
0