تحلیل برای سود
1401/01/09
17:17
📝 گزارش بازار سه‌شنبه 9 فروردین ماه 1400 🔴 شاخص کل بورس 9 امین روز از سال جدید را با افت 4 هزار و 420 واحد معادل 0.31 درصد به پایان رساند و در سطح...

📝 گزارش بازار سه‌شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۰



🔴 شاخص کل بورس ۹ امین روز از سال جدید را با افت ۴ هزار و ۴۲۰ واحد معادل ۰.۳۱ درصد به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۴۱۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. این شاخص بورسی استارت کار خود را با افزایش ارزش، در فضایی متعادل و مثبت آغاز کرد، بطوریکه در ۱۵ دقیقه ابتدایی ۳ هزار و ۶۰۰ واحد مثبت شد اما رفته رفته حجم عرضه در بزرگان بازار افزایش پیدا کرد و این کوچک‌ترها بودند که پرتقاضا معامله می‌شدند. بنابراین با نزدیک شدن به پایان نیمه اول شاخص کل پس از تغییر جهت خود با افت ۱ هزار و ۶۰۰ واحدی مواجه شد واما همچنان نمادهای کوچک بازار مورد اقبال بودند. در نیمه دوم بازار نیز شرایط به همین روال سپری شد و در نهایت شاخص هم وزن به موجب برتری تقاضا در کلیت بازار با ۲ هزار و ۴۸۱ واحد رشد به ارتفاع ۳۶۲ هزار واحدی رسید.



🔴 نمادهای «فولاد» « شتران » « فملی» « خودرو » بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «شستا» « جم » « وتجارت» « تیپیکو » تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس ۲۹۳ واحد رشد کرد و در سطح ۱۹ هزار و ۵۳ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای « شاوان » « تجلی» « شرانل » « هرمز » بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «آریا» «بپاس» «زاگرس» «صبا» «شگویا» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « شستا » « خودرو» « خگستر» « خساپا» «شتران» «وتجارت» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فزر» «کرمان» «تجلی» « فرابورس » «آریا» «سمگا» «توسن» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۷،۱۸۲ میلیارد تومان بود که ۵،۵۹۱ میلیارد تومان آن (معادل ۷۸ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش بیش از ۳۶ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به حدود ۱۶ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۸۲۸ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۳۰۹ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل ورود پول حقیقی به میزان ۸۵ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۲۴ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۴ درصد و حقوقی‌ها ۱۶ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۹۰ درصد و حقوقی‌ها ۱۰ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 در انتهای بازار امروز ۳۹۳ نماد در محدوده مثبت معامله شدند که ۱۸۳ نماد صف خریدی به ارزش ۶۸۵ میلیارد تومان و تعداد ۲۴۳ نماد نیز منفی بودند که از این عدد ۴۶ نماد صف فروشی به ارزش۸۴ میلیارد تومان را تشکیل دادند.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۴۶ نماد به ۴۶ نماد با ارزش ۸۴ میلیارد تومان (افزایش ۱۰۰ درصدی) و تعداد صفوف خرید نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۳۷ نماد به ۱۸۳ نماد با ارزش ۶۸۵ میلیارد تومان (بدون تغییر) رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۵.۴ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۲۱ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « خودرو و ساخت قطعات» « فرآورده‌های نفتی» « بانک‌ها و موسسات اعتباری» « شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خگستر» «شستا» «خودرو» «خساپا» «شتران » «وتجارت» «وبملت» «شپنا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات خرد به گروه‌های «خودرو» «سهامیETF » « هلدینگ سرمایه‌گذاری» « فرآورده‌های نفتی » «بانک‌ها و موسسات اعتباری» اختصاص داشت.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین حجم معاملات به گروه‌های « خودرو و ساخت قطعات» « شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» « بانک‌ها و موسسات اعتباری» «فرآورده‌های نفتی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شستا» «خگستر» «خساپا» «خودرو» «وتجارت » «خپارس» «کرمان» «شتران» بیشترین حجم معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای « دتوزیع» «فرابورس» «سمگا» «دلر» «خصدرا» از بیشترین حمایت حقیقی‌ها برخوردار بودند و در مقابل نمادهای «خساپا» «شتران» « شپنا » « فولاد » «شبندر» بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.

انتهای خبر

0
0