بااقتصاد
1401/02/01
22:26
بررسی صورت مالی سالانه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ سیمان ارومیه (ساروم)

صورت مالی سیمان ارومیه در سال مالی ۱۴۰۰ نشان از سهم ۲.۵ درصدی این شرکت در تولید سیمان دارد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت سیمان ارومیه جزء واحدهای فرعی شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا) به شمار می‌رود ، سیتا دارنده ۵۷ درصد از سهام ساروم به شمار می‌رود.


ساروم سهم ۲.۵ درصدی از کل سیمان تحویلی در کشور را طی سال ۱۴۰۰ داشته است.


نگاهی کلی به صورت مالی


درآمدهای عملیاتی شرکت با افزایش ۷۳ درصدی به ۷۵۰.۶ میلیارد تومان رسیده و بهای تمام شده با رشد ۵۴ درصدی برابر ۳۲۵.۵ میلیارد تومان بوده است ؛ سود ناخالص افزایش ۹۰ درصدی را با رقم ۴۲۵ میلیارد تومان نشان می‌دهد.


افزایش بهای تمام شده ناشی از افزایش در هزینه حامل‌های انرژی، هزینه مواد ، هزینه حقوق و دستمزد و رشد ۵۲ درصدی هزینه پاکت بوده است.


سود عملیاتی شرکت با افزایش ۸۱ درصدی به ۳۹۶.۹ میلیارد تومان رسیده و سود خالص افزایش ۷۴ درصدی با رقم ۴۴۹.۹ میلیارد تومان که به ازای هر سهم ۶۴۲.۸ تومان برآورد شده را ثبت کرده است.


مقدار فروش محصولات سیمان ارومیه در داخل کاهش ۱۱ درصدی داشته و در بخش صادراتی تقریبا مشابه با سال مالی ۹۹ بوده است؛ درآمد حاصل از صادرات با رقم ۵۹.۸ میلیارد تومان افزایش ۱۲۴ درصدی نسبت به دوره مشابه قبلی را نشان می‌دهد.


پیش‌بینی شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات


سیمان ارومیه اعلام کرده است : با توجه به عرضه محصولات در بورس کالا ، نرخ فروش براساس عرضه و تقاضا و نرخی که در بورس کالا به ثبت می‌رسد، تعیین می‌شود.


انتهای خبر

0
0