بورس پرس
1400/12/23
00:00
تمدید واگذاری دو دارایی به استقلال و پرسپولیس و اصلاحیه ایی برای خودروسازان

هیات وزیران با تمدید مهلت واگذاری مجموعه‌های ورزشی به استقلال و پرسپولیس موافقت کرد و اعمال حداقل حدود مجاز آلایندگی خودروها داخل اصلاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جلسه شب گذشته هیئت وزیران به ریاست ابراهیم رئیسی با تمدید مهلت اجرای مصوبات مربوط به واگذاری مجموعه‌های ورزشی شهدای گمنام و زنده یاد ناصر حجازی به پرسپولیس و استقلال موافقت کرد.


براساس این گزارش، همچنین اصلاح مصوبه ۱۸ اسفند هیات وزیران مبنی بر زمان اعمال حداقل حدود مجاز آلایندگی خودروهای بنزینی تولید داخل طبق استاندارد روز اتحادیه اروپا مندرج در آیین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی ها را از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به بعد به «۳۱ شهریور ۱۴۰۱ را برای اجرا ابلاغ کرد.


دولت این تصمیم را با توجه به عدم امکان شرکت‌های خودروساز برای ارتقا از سطح استاندارد آلایندگی یورو ۵ به یورو ۶ در یک سال و لزوم رعایت فاصله زمانی مناسب برای ارتقاء استاندارد و نیز عدم امکان تامین سوخت مناسب و تولید کمتر از ۵۰ درصد سوخت با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتخاذ کرد.


هیات وزیران همچنین وزارت صنعت را مکلف کرد با همکاری وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست حداکثر تا۳۱ خرداد آینده، برنامه زمان‌بندی ارتقاء فناوری خودروهای تولیدی در زمینه موتورهای احتراق داخلی (Engine) و تجهیزات پس پالایش (سامانه پاشش سوخت، سامانه پایش کامپیوتری و کاتالیست) منطبق با استاندارد یورو ۶ را تهیه و به دولت ارایه کند.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0