همفکران
1401/03/04
11:31
#مجمع #غشان 📌 به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان با مشارکت 75 درصد از سهامداران رسمیت یافت و در حال برگزاری ا...

#مجمع


#غشان


📌 به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان با مشارکت ۷۵ درصد از سهامداران رسمیت یافت و در حال برگزاری است...


✅عباس هاشمی سرپرست غشان به مجمع گزارش داد:



✅ ظرفیت اسمی تولید ۱۲۰ هزار ۷۷۰ تن که با توجه به کشش بازار بیش از ۴۹ درصد از این ظرفیت برابر ۵۷ هزار ۹۶۶ تن ظرفیت عملی تولیدی شرکت استفاده شده است.



✅۶۲۱ میلیارد تومان کل فروش شرکت بوده است. بدهی کل ۲۳۲ میلیارد تومان و بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان بدهی بانکی داریم. میانگین قیمت خرید شیر در سال ۱۴۰۰، ۵۹۸۹ تومان بوده که در مقایسه با سال قبل افزایش ۵۸ درصدی داشته است.



✅۵۹ درصد از فروش شرکت شیر بوده که تنها سهم ۹درصدی در سود شرکت دارد. حاشیه سود پنیر از ۹درصد به ۴درصد کاهش پیدا کرده است. شرکت برای توسعه گروه پنیر برنامه های را در دست دارد. حدود ۴ درصد از فروش مربوط به گروه کرده است که ۲۹ درصد از سود را تشکیل داده است. سود فروش ناشی از پودر ۷۰ درصد بوده است.



✅اخیرا تست محصول دبلیو بی سی را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و مقداری تولید و در انبار ذخیره شده است. برای محصولات ان‌بی‌سی هم برنامه‌های در دست اجرا داریم که محصولات از ارزش افزوده بالاتری برخوردارند.



✅ارزش کالاهای ساخته شده از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۵ میلیارد تومان رسیده است. هزینه های مالی شرکت به خاطر تسهیلات بانکی و کاهش فروش افزایش یافته است. سود پیش از مالیات هم با افزاش ۶ درصد همراه بوده است. افزایش بهای تمام شده شرکت ۴۹ درصد بوده است. ۳ درصد از بازار منطقه خود را از دست داده‌اید. با وجود تخفیف بیش از ۷۰ درصدی فروش شرکت کاهش یافته است.



✅مجمع به شرکت تکلیف کرد که باید بازنگری بیش از ۶۰ درصد از ظرفیت را در قالب محصول استفاده کند. باید کل سیستم تولید منطبق با ظرفیتی که زیر بار تولید است، بازسازی شوند.



✅مجمع تکلیف کرد که شرکت با کاهش ۱۰درصدی تولید شیر پاستوریزه کم شده و معادل آن محصولی با ارزش بالاتر در سبد جایگزین شود.



✅صادرات شرکت با افت مواجه شده و تنها ۱۰ تا ۱۱درصد از تولیدات شرکت به افغانستان صادر می شود، صنایع شیر توضیح داد که به دلیل جنگ افغانستان و تغییر شرایط این کشور، صادرات کل صنایع شیر با کاهش ۲۸ درصدی مواجه شده است. مجمع تکلیف کرد که غشان باید سهم صادرات خود را در شرکت صنایع شیر ایران به ۲۵ درصد را افزایش دهد و ارزش سبد کالایی شرکت هم باید افزایش یابد. سفرهای هم به کشورهای عراق و افغانستان برای بررسی شرایط صادرات انجام خواهد شد.



✅مجمع تکلیف کرد که با افزایش دو برابری تولید پنیر، شرکت سیاست های مناسب را برای افزایش سهم این کالا در سود شرکت در پیش بگیرد.



✅مجمع تکلیف کرد که شرکت با تکمیل خطوط تولید ان‌بی‌سی، دبلیوبی‌سی، دانش بنیان و نو آوردانه محصولاتی را بر پایه صادرات و افزایش درآمدهای شرکت، تولید کنند.


Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0