ایبنا
1400/09/03
14:45
شاخص بورس یک کانال عقب نشینی کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰۴۴۵ واحدی معادل ۰.۷۴ درصدی به یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۰۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۸۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۶۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۵۹۰ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۳۴۵ هزار و ۷۲۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۵۷۰ واحدی، عدد ۳۸۳ هزار و ۴۷۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۸۹ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۵۳۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۸۰۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۴۲۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۶۱۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۱۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، شپدیس، وبملت و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی جم پیلن، خبهمن و خگستر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و اخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۹ هزار و ۹۲۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شدوص(دوده صنعتی پارس) با ۷.۵۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای لپارس، خمحور، اتکام و خنصیر بود. همچنین نماد معاملاتی کساپا (سایپاشیشه ) با ۴.۹۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غپینو، بکاب، مرقام و غدام قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0