بتاسهم
1401/02/30
15:31
موسسه مالیه بین الملل خبر داد: بدهی جهان به بیش از 305 تریلیون دلار رسید 🔹موسسه مالیه بین الملل در تازه ترین گزارش خود از رشد بدهی کشورهای جهان به...

موسسه مالیه بین الملل خبر داد: بدهی جهان به بیش از ۳۰۵ تریلیون دلار رسید



🔹موسسه مالیه بین الملل در تازه ترین گزارش خود از رشد بدهی کشورهای جهان به بیش از ۳۰۵ تریلیون دلار خبر داده است.



🔹موسسه مالیه بین الملل Institute of International Finance افزود: چین و آمریکا در سه ماه نخست ۲۰۲۲ بیشتر از سایر کشورهای جهان اقدام به استقراض کرده اند. میزان بدهی کشورهای جهان در این مدت به بیش از ۳۰۵ تریلیون دلار رسیده ولی سهم بدهی به تولید ناخالص داخلی جهان با کاهش روبرو شده است.



🔹میزان بدهی چین در این مدت با رشد ۲.۵ تریلیون دلاری روبرو شده و آمریکا نیز ۱.۵ تریلیون دلار به بدهی های خود افزوده است. بدهی های منطقه یورو برای سومین فصل متوالی کاهش یافته است.



🔹تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد بسیاری از کشورهای نوظهور و توسعه یافته با هدف مقابله با فشارهای تورمی، سیاست های پولی انقباضی را در اولویت قرار داده اند که این مساله در نهایت منجر به افزایش هزینه استقراض و در نتیجه رشد بدهی ها خواهد شد.



🔹این گزارش نشان می دهد بدهی شرکت ها و استقراض دولت ها بزرگترین سهم را در رشد بدهی جهان داشته است. بدهی بخش غیرمالی در این مدت به بیش از ۲۳۶ تریلیون دلار رسیده که ۴۰ تریلیون دلار بیشتر از دو سال قبل است.



🔹میزان بدهی کشورهای نوظهور نیز رو به افزایش بوده و از ۸۹ تریلیون دلار در سال گذشته به بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار رسیده است.



🔹سهم بدهی به تولید ناخالص داخلی جهان نیز به کمتر از ۳۴۸ درصد رسیده است، این رقم نسبت به رکورد سال قبل ۱۵ درصد افت نشان می دهد.



🔸سبدگردان مانی

انتهای خبر

0
0