سنا
1400/07/28
12:44
۵ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد

در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، بیستم و هشتم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۳ هزار و ۱۲۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۸۲ واحد کاهش، به رقم ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۱۱۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۱۳ هزار و ۸۲۲ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۳ هزار و ۱۹۵ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۵۳ هزار و ۸۴۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۶ هزار و ۷۲۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۴۰ هزار و ۹۰۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۶ هزار و ۱۷۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۱۲ هزار و ۲۳۰ معامله به ارزش یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۲۸۲ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۱۵۰ واحد، شرکت پتروشیمی خارک با ۱۱۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران با ۱۰۹ واحد و شرکت صنعت غذایی کوروش با ۱۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۹۵۰ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۶۰۷ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۲ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۳۴۵ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۸۵۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


انتهای خبر

0
0