فرارسانه
1401/10/12
16:01
📅امروز فرابورس ایران شاهد داد و ستد 2 هزار و 425 میلیارد تومان سهم بود (دوشنبه 12 دی) 💢بازگشت آیفکس به مدار صعودی ☸️فرابورس ایران دادوستدهای خو...

📅امروز فرابورس ایران شاهد داد و ستد ۲ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان سهم بود (دوشنبه ۱۲ دی)



💢بازگشت آیفکس به مدار صعودی



☸️فرابورس ایران دادوستدهای خود در دوازدهمین روز از دی ماه ۱۴۰۱ را با افزایش حجم و ارزش معاملات و بازگشت آیفکس به مدار صعودی به پایان رساند تا شاخص کل با ثبت رشد ۱.۶ درصدی روی ارتفاع ۲۰ هزار و ۳۴۶ واحد قرار گیرد.



📍به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، معاملات فرابورس امروز دوشنبه با تغییر مالکیت ۸ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ورقه انواع دارایی مالی ادامه یافت که ارزش این دادوستدها افزون بر ۲۱۲ هزار میلیارد تومان بود.



☸️بررسی آمار معاملات به تفکیک نشان می‌دهد امروز معاملات در بازارهای اول، دوم و پایه در جوی مثبت با جابه‌جایی ۴.۸ میلیارد برگه سهم به ارزش دو هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان پیگیری شد.



با به صدا درآمدن زنگ معاملات، شاخص کل فرابورس حرکتی صعودی را آغاز کرد که تاثیر بیش از ۱۰۰ واحدی از سوی نماد «بپاس» مهم‌ترین منشا آن محسوب می‌شد. آیفکس همچنین متاثر از معاملات مثبت در نمادهای «آریا»، «فجهان»، «شراز»، «شاوان» و «شگویا» با افزون بر ۸۷ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر، افزایش نزدیک به ۳۲۱ واحدی را تجربه کرد و در سطح ۲۰ هزار و ۳۴۶ قرار گرفت.



نمادهای «وکبهمن»، «چخزر»، «حسیر»، «سدبیر»، «قشیر»، «وگستر» و «دبالک» امروز با قرار گرفتن در صدر جدول تغییرات قیمتی، صف خرید را نیز تجربه کردند. از سوی دیگر «پخش»، «ولبهمن»، «بساما»، «زشریف» و «تماوند» تا سقف ۲.۶۳ درصد با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.



مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران در جریان معاملات امروز از توقف نمادهای «مادیرا»، «وشهر»، «کیمیا»، «کیسون»، «سمگا»، «فسوژ»، «زشریف»، «قجام»، «کباده»، «قشرین»، «ولتجار»، «مفاخر»، «قتربت»، «پیزد»، «زاگرس»، «شتهران»، «فتوسا»، «وثنو» و «لازما» خبر داد و از طرف دیگر طبق اعلام این مدیریت نمادهای معاملاتی «کی بی سی»، «سمگا»، «دبالک»، «بهیر»، «وشهر» و «وکباده» بازگشایی و آماده انجام معامله شدند.



☸️در روز پر کار بازار ابزارهای نوین مالی، در حالی که عملیات بازار باز معاملاتی به ارزش ۲۰۶ هزار میلیارد تومان را به ثبت رساند، مجموعا دارایی‌های به ارزش ۲۰۹ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان داد و ستد شد.



در روزی که این بازار میزبان عرضه واحدهای تادیه نشده نماد «ویسرو۴» و همچنین آغاز معاملات ثانویه اوراق مرابحه شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا بود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با تغییر مالکیت ۱.۶۴۰ میلیارد واحد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲ هزار و ۲۳ میلیارد تومان روبرو بودند.



نگاهی به معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز حاکی از رد و بدل شدن ۳۰۰ هزار ورقه تسه به ارزش بیش از ۳۱.۵ میلیارد تومان در بازه قیمتی ۱۱۹ هزار تومان تا بیش از ۱۲۰ هزار تومان است.



#گزارش_بازار


#آمار_معاملات


#فرابورس



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0